Lab: advanced digital methods
A.A. 2025/2026
Obiettivi formativi
The laboratory will introduce the theoretical and practical skills for auditing and analysing social media algorithms and generative artificial intelligence outputs. The focus will be on the socio-cultural biases embedded within algorithmic systems recommending content on the one hand, and on the other, on content created by generative AI models and chatbots
Risultati apprendimento attesi
At the end of the laboratory students will be able to:
- conduct a comparative analysis of a recommender algorithm or generative AI output
- identify the limits and strengths of a variety of qualitative and computational approaches for doing so
- conduct a comparative analysis of a recommender algorithm or generative AI output
- identify the limits and strengths of a variety of qualitative and computational approaches for doing so
Periodo: Periodo non definito
Modalità di valutazione: Giudizio di approvazione
Giudizio di valutazione: superato/non superato
Corso singolo
Questo insegnamento non può essere seguito come corso singolo. Puoi trovare gli insegnamenti disponibili consultando il catalogo corsi singoli.
Programma e organizzazione didattica
Edizione unica
Edizione non attiva
SPS/08 - SOCIOLOGIA DEI PROCESSI CULTURALI E COMUNICATIVI - CFU: 3
Laboratori: 20 ore