Exercise and Sports Sciences

The School of Exercise and Sports Sciences at the University of Milan is unique within the Italian organisation of the constitutive disciplines: a perfect combination of theoretical and practical disciplines that guarantees a continuous dialogue between the scientific and humanistic foundations of exercise and sports sciences and their practical application.

Exercise and Sports Sciences offers students practical courses  on individual, team and fitness/wellness sports, and theoretical ones, which include anatomy, biology, physiology, biochemistry, sports medicine and endocrinology.

A further strength to its preparation of sports professionals and managers are its capacities in the development, maintenance and recovery of movement skills and psychophysical wellbeing.

Via Giuseppe Colombo 71

President of the Managing Committee
prof. Emiliano Cè

Head of Study Programmes
prof. Stefano Longo

Educational offering

A.Y. 2025/2026
Exercise, Sport and Health Sciences
A.Y. 2025/2026
Exercise Science for Healthy Life
A.Y. 2025/2026
Individual and Team Sport Science


Location

The School of Exercise and Sports Sciences is located in Milan, on via Giuseppe Colombo 71

Classrooms

  • 100 to 400 - Teaching sector - via Celoria 20 - 20133 Milan
  • 700 - via Colombo 46 - 20133 Milan
  • G - Teaching sector - via Golgi 19 - 20133 Milan
  • V - via Venezian 15 - 20133 Milan
  • Veterinary rooms - via Celoria 10 - 20133 Milan

Sports facilities

  • via Michelangelo Buonarroti, 44 - 20063 Cernusco sul Naviglio (MI)

Department of Biomedical Sciences for Health
Via Mangiagalli 31 - 20133 Milano

 

Chairman's Office

via Giuseppe Colombo, 71 - 20133 Milano
e-mail: [email protected]

Course Administration

via Arcangelo Corelli, 136 - 20134 Milano,
tel. 02.503.27103 Monday to Thursday, 10.00am to 12.00pm

Opening hours: Tuesday, Wednesday, Thursday, 10.00am to 12.00pm
e-mail: [email protected]

Registrar

Via Santa Sofia 9/1 - 20122 Milan (entrance from the inner courtyard)

Faculty events

Lezione-spettacolo che ripercorre la nascita e l’eredità del Manifesto di Ventotene scritto nel 1941 da Altiero Spinelli, Ernesto Rossi e il contributo di Eugenio Colorni durante il confino. Un testo che, nel pieno della Seconda guerra mondiale, gettava le basi per un’Europa libera, unita e pacificata fondata su cooperazione, democrazia, rispetto dei diritti fondamentali. Piero Graglia, docente della Statale e curatore dell’incontro, guiderà il pubblico in un commento storico al Manifesto.

L’iconica Minerva di Lucio Fontana, l’opera "Senza titolo, 2005" di Jannis Kounellis e l’imponente Sant’Ambrogio in gesso di Adolfo Wildt sono alcune delle opere d’arte moderna e contemporanea proposte in questo percorso guidato de “I giovedì in Ca’ Granda”, alla scoperta della storica sede dell’Università Statale di Milano. Raduno un quarto d’ora prima dell’inizio del tour.

Diretta streaming dell'evento di presentazione della quinta edizione di Seed4Innovation, il programma di innovazione dell’Università degli Studi di Milano e di Fondazione UniMi. Ad aprire l’incontro, i saluti istituzionali della rettrice Marina Brambilla, e la presentazione del progetto. A seguire, una tavola rotonda con i partner, un aggiornamento sull'Innovation Map Life Science a cura della Camera di Commercio di Milano, e un confronto con docenti, ricercatori e ricercatrici.