Research
The University of Milan is a leading Italian university for investment in research infrastructure and human capital: two essential elements for tackling the complex challenges of knowledge in a rapidly changing social and industrial context.
As a public institution concerned with the development and progress of knowledge, the University has always been committed to research projects that influence the quality of life of citizens. Research at the University of Milan is mostly conducted in the departments and the many specialised structures, favouring the creation and growth of networks of collaboration locally, nationally and internationally.
Scientific activity involves the whole academic community from professors, researchers, doctoral students, fellowship-holders and fellows to undergraduates, in an ideal quest for new ideas.
The University of Milan has been at the forefront of emergency management through the outstanding work of its healthcare professionals, as well as making available its scientific skills to the local and national communities.
Mostra dedicata alla produzione della casa editrice Pulcinoelefante fondata da Alberto Casiraghy nel 1982. Questa piccola, ma prestigiosa casa editrice artigianale è nota per la creazione di libretti d'arte unici e in edizione limitata, spesso realizzati a mano e caratterizzati da un forte legame tra poesia e arte visiva. Incontro BookCity Statale 2024.
Al centro dell'evento una conversazione aperta e generativa per ridefinire le necessità e le opportunità del percorso di cura attraverso le potenzialità, e i pericoli, della tecnologia. I ragazzi e le ragazze della fondazione no profit Bullone, giovani che stanno vivendo o hanno vissuto esperienze di malattia importanti, dialogano con i relatori dell’associazione Ascolom APS Filippo Peschiera, Maria Jaime, Sabrina Tanzi, e con la docente Cecilia Sanna.
Durante l’evento si esplorerà come i meccanismi di controllo e le strategie di impegno si intersecano, influenzano il processo decisionale e hanno un impatto sui comportamenti congiunti e individuali. Il progetto è finanziato dalla Fundação BIAL (Progetto di ricerca "132/2022 - Mappatura della psicofisiologia dell'impegno") e coinvolge il dipartimento di Filosofia “Piero Martinetti” della Statale attraverso il Cognition in Action Lab (CIA Lab) che è parte del laboratorio di ricerca Philab.